Pomáháme základním školám
při zavádění nové informatiky
a digitálních kompetencí do výuky
Národní pedagogický institut ČR nabízí zdarma různé formy podpory
pro školy při zavádění ICT revizí RVP
Jak projít změnou
Výuka podle inovovaného ŠVP je velkou výzvou pro každou školu. Co funguje
a na co si dát pozor?
Provedeme vás na cestě od prvních
krůčků až po možnost sdílet
s ostatními své zkušenosti
s výukou nové informatiky
a v rozvíjení digitálních kompetencí
v jednotlivých předmětech.
Inspirujte se na webinářích,
kurzech
a dalších akcích
Máte možnost účastnit se
kurzů, webinářů, konferencí nebo
akcí přímo v krajích. Nabízíme široké spektrum pomoci určené pro všechny školy – využijte naši nabídku podpory, videa v knihovně inspirace nebo materiály do výuky.
Využijte podpory našich konzultantů
Obraťte se na naše zkušené konzultanty a proberte s nimi plánované revize nad Vašimi vzdělávacími programy.
Získejte podporu na míru přímo pro vaši školu. Můžete si objednat individuální konzultaci, workshop pro celou sborovnu, konzultaci IT guru nebo ICT metodika KIM.
Rozhovory, sdílení zkušeností, akce
Potkejte se s námi naživo:
🔹 DIGI roadshow
🔹 DigiSeč
🔹 Škola jako místo setkávání
... a na dalších konferencích a akcích...
Sledujte živě streamované diskuze s učiteli a odborníky u kulatého stolu:
Digitální kompetence, Nová informatika, Informatické myšlení, Kybernetická bezpečnost, Digitální pomůcky ve výuce a mnoho dalších témat
Poslouchejte podcasty na aktuální témata:
🔹 KYBcast - o kybernetické bezpečnosti
🔹 DIGI IN - inspirace k rozvíjení digitálních kompetencí a do výuky nové informatiky
Důležité termíny
LEDEN 2021
ZÁŘÍ 2021
ZÁŘÍ 2023
ZÁŘÍ 2024
Aktuality
Jak ovlivní trh práce umělá inteligence a nové technologie?
V příštích pěti letech se obmění ve světě téměř čtvrtina pracovních pozic a s tím také nároky na dovednosti pro jejich vykonávání. Poroste poptávka po digitálních a technických dovednostech. Klíčové budou také měkké dovednosti, jako je kreativita, emoční inteligence a kritické myšlení, tedy dovednosti, které je obtížné automatizovat.
ICT revize: s čím vám pomůže konzultant ŠVP, IT guru, KIM?
NPI nabízí školám v rámci projektu Národního plánu obnovy 3.1 DIGI různé možnosti podpory. Jednou z nich jsou individuální konzultace, které umožní najít řešení příslušných problému přímo na míru dané škole – v červnové debatě se zaměříme na tři skupiny odborníků, kteří školám pomáhají: Konzultanti ŠVP/RVP, IT guru, KIM (krajští ICT metodici).
Konference Škola jako místo setkávání
Unikátní formát konference, která vznikla sloučením několika již tradičních konferencí. Akce slouží ke společnému setkání kolegů, hledání inspirace a výměně zkušeností a znalostí, které efektivně přispívají k rozvoji všech účastníků edukačního procesu. Projekt NPO 3.1 DIGI je partnerem konference a zaštiťuje odpolední blok na téma Digitální vzdělávání.
Individuální IT konzultace pro školy
Individuální konzultace mohou probíhat prezenčně či online a dokážou nabídnout řešení na míru konkrétní škole. Školy si ji mohou objednat prostřednictvím formuláře na webu revize.edu.cz nebo u krajského koordinátora pro revize ICT na krajském pracovišti NPI ČR.
Prezenční setkání pro učitele 2. stupně ZŠ v krajích
Jak rozvíjet digitální kompetence u vás ve škole na 2. stupni? Přijďte si o tom popovídat na diskuzní setkání, která proběhnou 30. května 2023 současně ve všech krajích. V úvodu a na konci bude příležitost sdílet zkušenosti, problémy a závěry diskuzí napříč republikou.
Kybernetická bezpečnost DNSSEC
DNSSEC je rozšíření systému doménových jmen (DNS), které zvyšuje jeho bezpečnost. Správné nastavení této služby u domény školy poskytuje uživatelům jistotu, že informace, které z DNS získali, byly poskytnuty správným zdrojem, jsou úplné a jejich integrita nebyla při přenosu narušena.
Digitální změna (nejen) v úpravách školních dokumentů
V další z pravidelných debat u kulatého stolu k podpoře škol při zavádění revize RVP v informatické a digitální oblasti se hosté věnovali otázkám souvisejícím s úpravami školních vzdělávacích programů. Záznam živého přenosu z 26. 4. 2023.
Super Mega DigiDay - Bezpečný internet pro všechny
Online akce Super Mega DigiDay přináší mnoho konkrétních rad a tipů zaměřených na internetovou bezpečnost pro široké spektrum uživatelů.
Kateřina Čiháková: Máme hodinu u potoka s digitálním mikroskopem
„Na hodiny venku se žáci vždycky těší. Mám předem připravené řízené bádání s pomocí technologií. Pomáhají mi v tom aplikace, jako je iNaturalist nebo Merlin Bird, a žáky to moc baví. Výsledky bádání máte díky technologiím v mžiku v telefonu. Do výuky také vstupuje rozšířená realita, která Vás například nechá nahlédnout do minulosti,“ říká v dalším díle DIGI IN podcastu učitelka přírodopisu Kateřina Čiháková ze základní školy Světice.
KYBcast - Umělá inteligence a kybernetická bezpečnost
V sedmém dílu KYBcastu se dozvíte, jak může umělá inteligence změnit přístup ke kybernetické bezpečnosti, co může napáchat v rukou hackerů a jak může pomoci administrátorům i běžným uživatelům.
KYBcast - TikTok a jeho rizika
V šestém díle našeho podcastu si budeme povídat o rizicích TikToku, proč se všude zakazuje a co nám hrozí. Přidáme praktické tipy pro učitele, děti i rodiče. Představíme alternativy, které jsou v mnoha ohledech méně rizikové.
Diskuzní workshop pro ředitele a ICT koordinátory škol s IT guru - strategický plán rozvoje školy
Ředitelé škol společně se svými ICT koordinátory/správci mohou přijít konzultovat s týmem IT guru NPI ČR své aktuální problémy v zajištění digitální infrastruktury školy a jejího personálního zajištění. Doprovodný program Učitelské konference - digitální technologie, kybernetická bezpečnost a nová informatika.
KYBcast - Co dělat, když objevím nezákonnou nahrávku na internetu
Děti, mladí lidé a často ani rodiče nemají dostatečné právní povědomí. V mnoha případech jim nedochází, že pořízením a zveřejněním nahrávky mohou kromě morálních zásad porušovat i zákony. Učitel může objevit nezákonnou nahrávku ze školy, ale i z mimoškolního prostředí. Někdy se také stane, že žáci bez vědomí učitele streamují dění v hodině. Jak by měl v těchto případech postupovat a co vlastně znamená, že je nahrávka nezákonná?
Kybernetická bezpečnost ve školách
Proč je důležité zabývat se kybernetickou bezpečností ve školách a koho všeho se tato oblast týká? Kdo se stará o zabezpečení zařízení a dat a jak jsou vyhodnocována rizika? Jsou si učitelé vědomi své role v této oblasti? Těmito a dalšími otázkami se zabývají v debatě u kulatého stolu hosté, kteří se tématu zajištění kyberbezpečnosti ve školách věnují.
DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi - Národní pedagogický institut ČR vydal publikaci Michala Černého
Publikace DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi se věnuje kompetenčnímu rámci DigCompEdu – standardizovanému rámci pro digitální kompetence učitelů v evropském prostředí. Autor uceleným způsobem objasňuje tento rámec a předkládá čtenáři inspiraci a pomoc pro rozvoj digitálních kompetencí vyučujících.
KYBcast - Youtuberem proti své vůli
Každému učiteli se může stát, že ho žáci nahrají třeba na mobil nebo skrytou kameru a nahrávku potom sdílejí v nějaké skupině, na sociálních sítích nebo třeba na YouTube. Často za tím nemusí být ani zlý úmysl, v mnoha případech si žáci ani neuvědomují možné důsledky takového jednání. Jak se bránit a co dělat, když se něco takového stane?
Bohuslav Hora: Kdyby měl král Zikmund Facebook, co by si na něj dal?
Jak se dneska máte? Co se chceš učit? Je pro nás důležité si to zapamatovat? Tak začíná své hodiny Bohuslav Hora, učitel dějepisu a češtiny z Bystřice u Benešova. Snaží se integrovat do výuky technologie, do svých hodin si zve i umělou inteligenci a témata sociálních sítí. Jak to dělá, aby žáci poznali, jestli jsou dějepisné informace vygenerované chatbotem pravdivé? To a spoustu dalších zajímavostí se dozvíte v dalším díle DIGI IN podcastu.
Evaluační zpráva: Připravenost základních škol a gymnázií na výuku podle revidovaného RVP
Učitelé v mnoha školách nejsou dostatečně připraveni v oblasti rozvoje digitálních kompetencí. Vyplývá to z evaluační zprávy Připravenost základních škol a gymnázií na výuku podle revidovaného RVP z prosince 2022, která shrnuje výsledky dotazníkového šetření realizovaného v průběhu září 2022.
Prezenční setkání pro učitele 1. stupně ZŠ v krajích
Jak na změny výuky nové informatiky a zavádění digitálních kompetencí u vás ve škole na 1. stupni? Přijďte si o tom popovídat na diskuzní setkání, která proběhnou 21. března 2023 současně ve všech krajích. V úvodu a na konci bude příležitost sdílet zkušenosti, problémy a závěry diskuzí napříč republikou.
Kybernetická bezpečnost STOP.online
Služba STOP.online slouží k hlášení bezpečnostních incidentů a závadového obsahu, s kterým se kdokoli z nás může setkat na internetu. Primárním cílem této služby je nevhodný obsah co možná nejrychleji z prostředí internetu odstranit a pomáhat policii při řešení.
Průvodce ChatGPT pro učitele
Průvodce přináší návody jak zahrnout ChatGPT do výukové praxe a jak maximálně využít jeho možnosti. Obsahuje konkrétní příklady a strategie, které zpracoval Andrew Herft, přeložila Michaela Petrová z komunity Česko.Digital, připomínkoval Ondřej Neumajer.
KYBcast - Výhody a nevýhody Linuxu na školních počítačích
Dozvíte se, jaké výhody a nevýhody má nasazení Linuxu na školních počítačích. Linux je operační systém pro počítače a servery stejně jako Windows nebo MacOS. Jedná se o open-source software, což znamená, že zdrojový kód je k dispozici a může být upravován a šířen bezplatně podle libosti.
Informatické myšlení na 1. stupni
V záznamu online debaty se dozvíte se, co si pod pojmem informatické myšlení můžete představit, jak souvisí s výukou nové informatiky a jak konkrétně se rozvoj informatického myšlení promítá do výuky na 1. stupni.
Konzultanti IT nastartují a zlepší strategické plánování správy a rozvoje digitální infrastruktury školy
„Když si škola neví rady, obrátí se na mě a požádá mě o nezávislou konzultaci. Já se podívám na zaslané nabídky, ke každé napíšu své vyjádření, co si o tom myslím, a škola se na základě toho sama může rozhodnout, jestli ta nabídka je, či není plně vhodná.“ Těmito slovy Martina Pecky, IT guru pro Plzeňský kraj, lze v kostce shrnout poslání IT guru.
Jitka Kmentová: Žáci zvládnou podcasty, vlastní e-learning, zpracování dat z kosmické lodi
Ředitelka pražského Gymnázia Na Zatlance o technologiích ve výuce v podcastu DIGI IN. Nechceme učit pořád stejně, propojujeme předměty i studium s praxí. Technologie využíváme v matematice, v přírodovědné oblasti i v humanitních oborech.
Pořizujeme z NPO digitální učební pomůcky pro žáky
V debatě z 8. února 2023, věnované možnosti pořídit digitální učební pomůcky z prostředků Národního plánu obnovy, se dozvíte, jak ve škole přistoupit k plánování nákupu, aby zvolené digitální učební pomůcky pro žáky odpovídaly nejen podmínkám NPO, ale také podmínkám v konkrétní škole, aby je žáci mohli v různých hodinách využívat bez technických problémů a učitelé dokázali technologie smysluplně začlenit i do neinformatických předmětů.
Výuka informatiky na ZŠS v době digitální
Technologie zasahují do života každého z nás, proto je potřeba naučit i žáky s mentálním postižením účelnému využívání digitální techniky v běžném každodenním životě, aby nabyté vědomosti mohli prakticky a pravidelně využívat v dalším studijním, pracovním i osobním životě a aby je podpořily v co nejvyšší míře samostatnosti.
Vysvětlíme.
Zjistíme.
Poradíme.
Ozvěte se!
Nejčastější dotazy

Nenalezli jste odpověď na svou otázku? Obraťte se na naše konzultační centrum.