Aktuality

Kybernetická bezpečnost ve školách

Kybernetická bezpečnost ve školách

Proč je důležité zabývat se kybernetickou bezpečností ve školách a koho všeho se tato oblast týká? Kdo se stará o zabezpečení zařízení a dat a jak jsou vyhodnocována rizika? Jsou si učitelé vědomi své role v této oblasti? Těmito a dalšími otázkami se zabývají v debatě u kulatého stolu hosté, kteří se tématu zajištění kyberbezpečnosti ve školách věnují.

Diskuzní workshop pro ředitele a ICT koordinátory škol s IT guru - strategický plán rozvoje školy

Diskuzní workshop pro ředitele a ICT koordinátory škol s IT guru - strategický plán rozvoje školy

Ředitelé škol společně se svými ICT koordinátory/správci mohou přijít konzultovat s týmem IT guru NPI ČR své aktuální problémy v zajištění digitální infrastruktury školy a jejího personálního zajištění. Doprovodný program Učitelské konference - digitální technologie, kybernetická bezpečnost a nová informatika.

KYBcast - Youtuberem proti své vůli

KYBcast - Youtuberem proti své vůli

Každému učiteli se může stát, že ho žáci nahrají třeba na mobil nebo skrytou kameru a nahrávku potom sdílejí v nějaké skupině, na sociálních sítích nebo třeba na YouTube. Často za tím nemusí být ani zlý úmysl, v mnoha případech si žáci ani neuvědomují možné důsledky takového jednání. Jak se bránit a co dělat, když se něco takového stane?

Digitální změna (nejen) v úpravách školních dokumentů

Digitální změna (nejen) v úpravách školních dokumentů

V další z pravidelných debat u kulatého stolu k podpoře škol při zavádění revize RVP v informatické a digitální oblasti se budeme věnovat otázkám souvisejícím s úpravami školních vzdělávacích programů. Sledujte živě 26. 4. 2023 od 15. hodin.

DigCompEdu

DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k  praxi - Národní pedagogický institut ČR vydal publikaci Michala Černého

Publikace DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k  praxi se věnuje kompetenčnímu rámci DigCompEdu – standardizovanému rámci pro digitální kompetence učitelů v evropském prostředí. Autor uceleným způsobem objasňuje tento rámec a předkládá čtenáři inspiraci a pomoc pro rozvoj digitálních kompetencí vyučujících.

Bohuslav Hora: Kdyby měl král Zikmund Facebook, co by si na něj dal?

Bohuslav Hora: Kdyby měl král Zikmund Facebook, co by si na něj dal?

Jak se dneska máte? Co se chceš učit? Je pro nás důležité si to zapamatovat? Tak začíná své hodiny Bohuslav Hora, učitel dějepisu a češtiny z Bystřice u Benešova. Snaží se integrovat do výuky technologie, do svých hodin si zve i umělou inteligenci a témata sociálních sítí. Jak to dělá, aby žáci poznali, jestli jsou dějepisné informace vygenerované chatbotem pravdivé? To a spoustu dalších zajímavostí se dozvíte v dalším díle DIGI IN podcastu.

Evaluační zpráva: Připravenost základních škol a gymnázií na výuku podle revidovaného RVP

Evaluační zpráva: Připravenost základních škol a gymnázií na výuku podle revidovaného RVP

Učitelé v mnoha školách nejsou dostatečně připraveni v oblasti rozvoje digitálních kompetencí. Vyplývá to z evaluační zprávy Připravenost základních škol a gymnázií na výuku podle revidovaného RVP z prosince 2022, která shrnuje výsledky dotazníkového šetření realizovaného v průběhu září 2022.

Prezenční setkání pro učitele 1. stupně ZŠ v krajích

Prezenční setkání pro učitele 1. stupně ZŠ v krajích

Jak na změny výuky nové informatiky a zavádění digitálních kompetencí u vás ve škole na 1. stupni? Přijďte si o tom popovídat na diskuzní setkání, která proběhnou 21. března 2023 současně ve všech krajích. V úvodu a na konci bude příležitost sdílet zkušenosti, problémy a závěry diskuzí napříč republikou.

Kybernetická bezpečnost STOP.online

Kybernetická bezpečnost STOP.online

Služba STOP.online slouží k hlášení bezpečnostních incidentů a závadového obsahu, s kterým se kdokoli z nás může setkat na internetu. Primárním cílem této služby je nevhodný obsah co možná nejrychleji z prostředí internetu odstranit a pomáhat policii při řešení.