Bohuslav Hora: Kdyby měl král Zikmund Facebook, co by si na něj dal?

Podcast NPI ČR - DIGI IN, 15. díl

„Jak se dneska máte? Co se chceš učit? Je pro nás důležité si to zapamatovat?“ Tak začíná své hodiny Bohuslav Hora, učitel dějepisu a češtiny z Bystřice u Benešova. Snaží se integrovat do výuky technologie a také přemýšlí, jak by se mohla změnit výuka v době, kdy bude fungovat aplikace k přepisu mluveného slova do textu a strojového učení, která dokáže opravit chyby.

A má nápad, jak věnovat ušetřenou energii rozvíjení silných stránek žáků. Do svých hodin si zve i umělou inteligenci a témata sociálních sítí. Jak to dělá, aby žáci poznali, jestli jsou dějepisné informace vygenerované chatbotem pravdivé? To a spoustu dalších zajímavostí z pohledu učitele, lektora i spoluautora vzdělávacího bloku se dozvíte v dalším díle DIGI IN podcastu. Jak to dělá, aby žáci poznali, jestli jsou dějepisné informace vygenerované chatbotem pravdivé? To a spoustu dalších zajímavostí z pohledu učitele, lektora i spoluautora vzdělávacího bloku se dozvíte v dalším díle DIGI IN podcastu.

Poslouchejte na Transistoru nebo na Youtube

V podcastu mimo jiné uslyšíte ...

„Snažím se stimulovat žáky k tomu, jak mohou použít výdobytky moderní doby ke zkoumání toho, co se odehrálo v dějepise před staletími. Např. představte si, že by za doby Lucemburků existovala televize - jak by vypadal screenshot večerních televizních zpráv?“

Blog: Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím jsme si vymysleli s kolegyní Petrou Boháčkovou. Řešili jsme, jak zachovat myšlenky z práce s digitálními technologie ve školním prostředí a jak to zprostředkovat dál učitelům, kterých jsme měli plné třídy na našich seminářích. Stále vysvětlujeme to samé, tak jsme začali psát články, na které můžeme odkazovat.“

„Žáky baví vytváření podpůrných systémů - např. kartiček v elektronické podobě nebo interaktivní mapy.“

Chatbot dětem může poradit, nakopnout myšlenkou, ale nemá emoce, v jeho textech srdce není. Aby bylo poznat, že text psali oni, musejí tam dodat srdce.“

„Čeština a matematika získaly velkou dotaci z disponibilních hodin. Já se ptám, jestli by si děti část programu, který tráví ve škole, neměly vybrat samy? Teď posilujeme děti v tom, v čem jsou slabší. Ale každé dítě je nadané na něco jiného a bylo by skvělé, aby zažily úspěch v tom, co jim jde a baví je.

Diktáty s dětmi nepíšu, Diktáty s dětmi nepíšu, říkáme tomu trénink na post sekretářky, který už dávno skončil. Pravopisná cvičení ale píšeme…“