Digitální kompetence
Inspirujte se u kolegů – zkušenosti, nápady a ukázky z výuky při rozvíjení digitální kompetence.
Nová informatika
Inspirujte se u kolegů – zkušenosti, nápady a ukázky z výuky nové informatiky.
Co je informatické myšlení a jak učit informatiku – Jiří Vaníček, ved. katedry informatiky JČU, 2021
Nová informatika v RVP ZV pohledem zaměstnavatele – Dita Formánková, Avast, Czechitas, 2021
Rozvoj informatického myšlení nejen v informatice – Hana Havlínová, garantka primárního vzdělávání NPI ČR; Jana Kucianová, učitelka ZŠ jazyků Karlovy Vary, 2022
Kybernetická bezpečnost
Kybernetická bezpečnost jednoduše, prakticky, srozumitelně. Podcast o kybernetické bezpečnosti a právu o online prostoru připravuje dvojice Václav Maněna a Pavel Matějíček.
Jak na revize RVP v oblasti informatiky
Záznamy webinářů ke změnám RVP ZV a úpravám školních vzdělávacích programů v oblasti ICT pro vedení škol, koordinátory změny a pedagogy.
Jak na nový RVP ZV ve školách zřízených podle § 16 šk. zákona — A. Kubcová Vitoulová, M. Tunkerová, R. Votavová
Superlektorský kurz pro koordinátory změny 2 — D. Růžičková, E. Fanfulová
Superlektorský kurz pro koordinátory změny 1 — D. Růžičková, E. Fanfulová
Startovací balíček Revize ICT RVP ZV – webinář pro ředitele – D. Růžičková
Nákup digitálních učebních pomůcek
Digitální učební pomůcky pro nejmenší děti
a žáky. Jaké pomůcky se hodí pro různé věkové kategorie a jak přispívají k rozvoji informatického myšlení a digitálních kompetencí? Ve spolupráci s @MŠMT jsme pro vás připravili krátké video, které vám představí jednotlivé možnosti využití a nákupu pomůcek v MŠ a na 1. stupni ZŠ.
Pokročilé digitální učební pomůcky pro žáky ZŠ a SŠ. Potřebujete poradit, které typy pomůcek jsou vhodné pro žáky ZŠ a ŠŠ tak, aby co nejvíce podpořili rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí? Ve spolupráci s @MŠMT jsme pro vás připravili krátké video, kde si některé pomůcky v praxi představíme a povíme si také o možnostech jejich nákupu.
Další pokročilé digitální učební pomůcky pro žáky ZŠ a SŠ. Potřebujete poradit, které typy pomůcek jsou vhodné pro žáky ZŠ a ŠŠ tak, aby co nejvíce podpořili rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí? Ve spolupráci s MŠMT jsme pro vás připravili další krátké video, kde si některé pomůcky v praxi představíme a povíme si také o možnostech jejich nákupu.
Jak na to ve škole
Zkušenosti, informace, rady, tipy a příklady ze škol při úpravách školních vzdělávacích programů a přípravě na výuku podle revidovaného RVP v oblasti informatiky.
Metodická podpora a vzdělávání k ICT pro ZŠ – Tomáš Řebíček
Představení: IT guru, 2022
Revize ICT pohledem učitele –
Petra Boháčková, zástupkyně ředitele, vyučující fyziky a angličtiny, 2021
Společné vzdělávání
Mohou směřovat k k osvojení očekávaných výstupů nové Informatiky a k dosažení digitální kompetence společné všichni žáci? Pokud jim škola bude pomáhat s orientací v digitálním prostředí a povede je k bezpečnému, kritickému a tvořivému využívání digitálních technologií, je to možné. Některým žákům ale bude nezbytné poskytnout na této cestě individuální podporu.