Digitální kompetence
Inspirujte se u kolegů – zkušenosti, nápady a ukázky z výuky při rozvíjení digitální kompetence.
Kdo by se měl do úprav školních vzdělávacích programů zapojit, jak seznamovat pedagogický sbor se změnami, které přináší začleňování digitální kompetence napříč předměty?
Záznam debaty s třemi řediteli ZŠ z 26. 4. 2023.
Jakub Holec: V přírodopise procházíme data z ČHMÚ a vyhodnocujeme je – 19. díl podcastu DIGI IN. Základy geologie ve škole obvykle nepatří k žákovským hitům, pokud ale mohou natočit vlastní video na téma minerály v domácnosti, sestříhat ho, doplnit komentářem nebo infografikou a předvést ostatním, zájem o učivo rázem stoupne.
Nová informatika
Inspirujte se u kolegů – zkušenosti, nápady a ukázky z výuky nové informatiky.
Informatické myšlení na 1. stupni - Co si máme představit pod pojmem informatické myšlení? Jak souvisí s výukou nové informatiky? Záznam online debaty z 22. 2. 2023
Kybernetická bezpečnost
Kybernetická bezpečnost jednoduše, prakticky, srozumitelně. Podcast o kybernetické bezpečnosti a právu v online prostoru - KYBcast - připravuje dvojice Václav Maněna a Pavel Matějíček.
KYBcast - 9. díl, 2. série — Jak na bezpečné sdílení fotografií
Dozvíte se, jak bezpečně sdílet fotografie, jaké určitě nesdílet vůbec a na co si dát pozor. Budeme se věnovat i uchovávání fotografií, které určitě sdílet nechcete.
KYBcast - 8. díl, 2. série — Jak na bezpečné sdílení dat
Sdílení souborů a fotek ve školách může být někdy složité, ale je důležité udržovat soukromí a bezpečnost studentů a učitelů. Poslechněte si tipy na bezpečné sdílení souborů a fotek ve školách.
Jak na revize RVP v oblasti informatiky
Záznamy webinářů ke změnám RVP ZV a úpravám školních vzdělávacích programů v oblasti ICT pro vedení škol, koordinátory změny a pedagogy.
Superlektorský kurz pro koordinátory změny 2/2 — Kurz vedou Daniela Růžičková, Garant vzdělávací oblasti/oboru Informatika, ICT a Eva Famfulová, garantka digitálních kompetencí v revizích RVP ZV v oblasti ICT.
Superlektorský kurz pro koordinátory změny 1/2 — Kurz vedou Daniela Růžičková, Garant vzdělávací oblasti/oboru Informatika, ICT a Eva Famfulová, garantka digitálních kompetencí v revizích RVP ZV v oblasti ICT.
Nákup digitálních učebních pomůcek
Pořizujeme z prostředků Národního plánu obnovy digitální učební pomůcky pro žáky.
Jak ve škole přistoupit k plánování nákupu, aby zvolené digitální učební pomůcky pro žáky odpovídaly nejen podmínkám NPO, ale také podmínkám v konkrétní škole, aby je žáci mohli v různých hodinách využívat bez technických problémů a učitelé dokázali technologie smysluplně začlenit i do neinformatických předmětů.
Digitální škola: Funkční zapojení technologií do výuky. Vybavit školu digitální technikou lze různě. Jak ale zvolit tu správnou pro vaši školu a pro rozvoj digitálních kompetencí žáků v jednotlivých předmětech? Jaká by měla být vize vaší školy?
Digitální učební pomůcky pro nejmenší děti
a žáky. Jaké pomůcky se hodí pro různé věkové kategorie a jak přispívají k rozvoji informatického myšlení a digitálních kompetencí? Ve spolupráci s @MŠMT jsme pro vás připravili krátké video, které vám představí jednotlivé možnosti využití a nákupu pomůcek v MŠ a na 1. stupni ZŠ.
Pokročilé digitální učební pomůcky pro žáky ZŠ a SŠ. Potřebujete poradit, které typy pomůcek jsou vhodné pro žáky ZŠ a ŠŠ tak, aby co nejvíce podpořili rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí? Ve spolupráci s @MŠMT jsme pro vás připravili krátké video, kde si některé pomůcky v praxi představíme a povíme si také o možnostech jejich nákupu.
Další pokročilé digitální učební pomůcky pro žáky ZŠ a SŠ. Potřebujete poradit, které typy pomůcek jsou vhodné pro žáky ZŠ a ŠŠ tak, aby co nejvíce podpořili rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí? Ve spolupráci s MŠMT jsme pro vás připravili další krátké video, kde si některé pomůcky v praxi představíme a povíme si také o možnostech jejich nákupu.
Jak na to ve škole
Zkušenosti, informace, rady, tipy a příklady ze škol při úpravách školních vzdělávacích programů a přípravě na výuku podle revidovaného RVP v oblasti informatiky.
Společné vzdělávání
Výuka informatiky na ZŠS v době digitální - Přestože Rámcový vzdělávací program ZŠS neprošel revizí, jeho rámec však školám umožňuje reagovat na změny, které s sebou současná digitální doba přináší – vždyť digitální technologie vstupují i do života žáků se závažnějším mentálním postižením, kteří se vzdělávají v základní škole speciální.
Jak na ICT revize ve společném vzdělávání? - Záznam debaty o zavádění výuky nové Informatiky na školách zřízených podle §16 odst. 9 školského zákona.
Představení: Společné vzdělávání a nová Informatika - Mohou směřovat k osvojení očekávaných výstupů nové Informatiky a k dosažení digitální kompetence společné všichni žáci? Pokud jim škola bude pomáhat s orientací v digitálním prostředí a povede je k bezpečnému, kritickému a tvořivému využívání digitálních technologií, je to možné. Některým žákům ale bude nezbytné poskytnout na této cestě individuální podporu.
Jak na nový RVP ZV ve školách zřízených podle § 16 šk. zákona — A. Kubcová Vitoulová, M. Tunkerová, R. Votavová