Kompletní nabídka podpory školám platí i pro Společné
vzdělávání

Samozřejmě i školy zřizované podle § 16, zákona č. 561/2004 Sb.mohou plně využít služeb Národního pedagogického institutu, které jsou zveřejněny na webu revizí.
Pro pedagogy vzdělávajícími děti, žáky a studenty s mentálním, tělesným, zrakovým nebo sluchovým postižením, závažnými vadami řeči, závažnými vývojovými poruchami učení, závažnými vývojovými poruchami chování, souběžným postižením více vadami nebo autismem pak byly shrnuty informace a služby speciálně zaměřené na tuto skupiny do této stránky.
I při výuce Informatiky platí, že žáci při procesu učení postupují rozdílným tempem. Pokud ani při flexibilní výuce Informatiky nedosahují školních výstupů v předmětu nebo naopak jejich vzdělávací potřeby tyto výstupy výrazně převyšují, jsou jim ze strany školy poskytována podpůrná opatření v některém z pěti stupňů intenzity (u 2. až 5. stupně na základě doporučení školského poradenského zařízení – ŠPZ). Stejně jako v případě ostatních předmětů se u Informatiky mohou podpůrná opatření týkat například úprav metod výuky, pomůcek, organizace výuky či hodnocení. Pro některé žáky škola tato podpůrná opatření (na základě doporučení ŠPZ) rozpracovává v individuálním vzdělávacím plánu (IVP).
V případě žáků s lehkým mentálním postižením jedno z doporučovaných podpůrných opatření zpravidla spočívá v úpravě vzdělávacího obsahu v rozsahu minimální doporučené úrovně pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření (MDÚ). MDÚ pro 4. až 9. ročník jsou součástí revidovaného RVP ZV. Pro tvorbu ŠVP nebo IVP žáka s mentálním postižením lze využít rozpracování MDÚ pro jednotlivé ročníky níže.



Aktuální nabídka kurzů a webinářů ke společnému vzdělávání (Workshop k rozvoji DK u žáků se SVP, Výuka Informatiky dle MDÚ)
Workshop k rozvoji digitální kompetence
Informatika dle schváleného RVP ZV
Další nabízené služby
Konzulta IT Guru - zdarma pro Vaši školu - IT guru je profesionální IT konzultant, který je k dispozici vedení základních a středních škol při řešení různorodých úkolů, problémů a témat spjatých s digitálními technologiemi. Celkem sedmnáct IT konzultantů působí v jednotlivých krajích České republiky, kde pomáhají místně příslušným školám bez administrativní zátěže, zdarma a na základě požadavku školy.
Krajský ICT metodik - Potřebujete odborně pomoci s vhodným začleněním digitální techniky do výuky ve vzdělávacích oborech vaší školy? Hledáte nejvhodnější vzdělávací zdroje, aplikace, platformy pro výuku, komunikaci, sdílení práce žáků a učitelů? Chcete poradit, jak využít nově zakoupené technologie?
Workshop pro celou sborovnu - Seminář v rozsahu 2 hodin je určen pro celé sborovny základních škol. Účastníci se seznámí s hlavními změnami RVP ZV, cíli nové informatiky i rozvoje digitálních kompetencí žáků a s kroky, které vedou ke změně ŠVP.


Uvádíme zde videa speciálně zaměřená pro školy zřizované podle § 16, zákona č. 5612004 Sb. V naší Knihovně inspirace naleznete však i další zajímavá videa k dalším tématům souvisejícím se zaváděním nové informatiky a digitálních kompetencí do výuky.
č. 561/2004 Sb
Záznam webináře

Samozřejmě i školy zřizované podle § 16, zákona č. 561/2004 Sb.mohou plně využít služeb Národního pedagogického institutu, které jsou zveřejněny na webu revizí.
Pro pedagogy vzdělávajícími děti, žáky a studenty s mentálním, tělesným, zrakovým nebo sluchovým postižením, závažnými vadami řeči, závažnými vývojovými poruchami učení, závažnými vývojovými poruchami chování, souběžným postižením více vadami nebo autismem pak byly shrnuty informace a služby speciálně zaměřené na tuto skupiny do této stránky.
I při výuce Informatiky platí, že žáci při procesu učení postupují rozdílným tempem. Pokud ani při flexibilní výuce Informatiky nedosahují školních výstupů v předmětu nebo naopak jejich vzdělávací potřeby tyto výstupy výrazně převyšují, jsou jim ze strany školy poskytována podpůrná opatření v některém z pěti stupňů intenzity (u 2. až 5. stupně na základě doporučení školského poradenského zařízení – ŠPZ). Stejně jako v případě ostatních předmětů se u Informatiky mohou podpůrná opatření týkat například úprav metod výuky, pomůcek, organizace výuky či hodnocení. Pro některé žáky škola tato podpůrná opatření (na základě doporučení ŠPZ) rozpracovává v individuálním vzdělávacím plánu (IVP).
V případě žáků s lehkým mentálním postižením jedno z doporučovaných podpůrných opatření zpravidla spočívá v úpravě vzdělávacího obsahu v rozsahu minimální doporučené úrovně pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření (MDÚ). MDÚ pro 4. až 9. ročník jsou součástí revidovaného RVP ZV. Pro tvorbu ŠVP nebo IVP žáka s mentálním postižením lze využít rozpracování MDÚ pro jednotlivé ročníky níže.
Aktuální nabídka kurzů a webinářů ke společnému vzdělávání (Workshop k rozvoji DK u žáků se SVP, Výuka Informatiky dle MDÚ)
Workshop k rozvoji digitální kompetence
Informatika dle schváleného RVP ZV
Další nabízené služby
Konzulta IT Guru - zdarma pro Vaši školu - IT guru je profesionální IT konzultant, který je k dispozici vedení základních a středních škol při řešení různorodých úkolů, problémů a témat spjatých s digitálními technologiemi. Celkem sedmnáct IT konzultantů působí v jednotlivých krajích České republiky, kde pomáhají místně příslušným školám bez administrativní zátěže, zdarma a na základě požadavku školy.
Krajský ICT metodik - Potřebujete odborně pomoci s vhodným začleněním digitální techniky do výuky ve vzdělávacích oborech vaší školy? Hledáte nejvhodnější vzdělávací zdroje, aplikace, platformy pro výuku, komunikaci, sdílení práce žáků a učitelů? Chcete poradit, jak využít nově zakoupené technologie?
Workshop pro celou sborovnu - Seminář v rozsahu 2 hodin je určen pro celé sborovny základních škol. Účastníci se seznámí s hlavními změnami RVP ZV, cíli nové informatiky i rozvoje digitálních kompetencí žáků a s kroky, které vedou ke změně ŠVP.




V naší Knihovně inspirace naleznete videa k tématu společného vzdělávání najdete