Umělá inteligence často lže, musíme se naučit s tím pracovat, radí expert na školství
Vzdorovat dezinformacím se Čechům daří čím dál hůř, varují experti, kteří se tento týden sešli na konferenci FutureEdu. "Je to jako obědvat na dovolené u švédského stolu. První dny se přejídáte a všechna jídla kombinujete. Až poté si zvolíte jen to, co vám chutná a vyhovuje vaší životosprávě. Podobné je to s přemírou informací, mezi kterými si lidé neumí volit," začal úterní debatu Ondřej Neumajer z Národního pedagogického institutu ČR.
Umělou inteligenci by měli učitelé vzít v potaz a nezakazovat ji, radí vedoucí z Digitalizace ve vzdělávání
„Umělá inteligence si asertivně dokáže vymýšlet, je potřeba ji ověřovat,“ radí vedoucí oddělení Digitalizace ve vzdělávání institutu Ondřej Neumajer. Poslechněte si celou reportáž.
NPI vydal doporučení, jak pracovat s umělou inteligencí
Národní pedagogický institut ČR (NPI) vydal k novému školnímu roku sedm doporučení pro školy, jak pracovat s umělou inteligencí. Jsou zpracována zvlášť pro ředitele, učitele, žáky i rodiče.Vydáním doporučení reaguje NPI ČR na příchod nástrojů generativní umělé inteligence (AI) typu ChatGPT a jejich rozšíření mezi širokou veřejnost.
Škola začíná a AI v ní bude, ať chceme, či ne. Ukažte dětem její pro i proti
Začíná školní rok a učitelé i rodiče se obávají, že žáci budou ve velkém podvádět a to za pomoci nastartované umělé inteligence. Lákavá cesta „zakažte ChatGPT, všechno budeme psát“ je ale nebezpečná.
Zavádění digitálních změn do výuky – NPI ČR rozšiřuje konzultační podporu škol
Jednou z forem podpory škol při zavádění informatické a digitální změny jsou individuální konzultace. Tři skupiny odborných konzultantů pomáhají najít optimální řešení konkrétní škole na míru v každé z oblastí, které se změny významně dotýkají. S konzultanty RVP/ŠVP může vedení školy probrat, jak úpravy, které přináší revize RVP v informatické oblasti z roku 2021, promítnout s ohledem na konkrétní podmínky školy do vzdělávacích strategií, školních vzdělávacích programů či učebních plánů ...
„Internet není dopravní hřiště. Děti vstupují bez tréninku rovnou do praxe,” říká IT expert
Generace současných rodičů mnohdy neví, že se jejich děti už dávno neučí podle osnov, které centrálně určuje stát. Každá škola pojímá výuku IT dovedností trochu jinak. Podobně, jako je tomu v jiných oblastech a předmětech. Některé školy učí děti víc programování, jiné jim vysvětlují základy bezpečné online komunikace a přímo ve výuce otevírají témata kyberprevence. Rozdíly ve výuce digitálních dovedností popisuje IT expert Petr Naske z Národního pedagogického institutu ČR ...
Digitální technologie ve školství
V Česku se zvyšuje výuka digitálních technologií a počítačů pro žáky prvního a druhého stupně i středoškoláky. Cílem je rozvoj informatického myšlení a praktické využití technologií v praxi. Národní pedagogický institut pomáhá školám s přípravou na novou výuku, která bude od září pro první stupeň povinná.
DigiPodcast | Brána do digitálního světa#15 Ochrana zařízení. Řešení technických problémů (host: Petr Polívka)
„A zkoušel jste to vypnout a zapnout?“ Památná, do kamene vytesaná věta každého IT správce a každého experta na netu, co se Vám snaží pomoct se zaseknutou tiskárnou a nebo nefunkčním wifi routerem. Náš host je pan Petr Polívka pracuje jako koordinátor sítě IT Guru a IT Guru pro Středočeský kraj. 10 let pracoval pro komunikační společnost jako account manager pro firemní zákazníky. Zabýval se technickou podporou při implementaci produktů do firemní infrastruktury. Má zkušenosti s obsluhou škol, konkrétně s implementací ICT do výuky a infrastruktury školy.