DIGI roadshow je unikátní inspirativní setkání zástupců škol, které probíhá na všech třinácti krajských pracovištích Národního pedagogického institutu ČR najednou během jednoho odpoledne.
Od roku 2022 se setkání konalo již šestkrát, v průměru se účastní kolem 500-600 učitelů, ředitelů a dalších zástupců škol.
S novou informatikou se nám do škol dostalo mnoho různých robotických hraček, programovatelných stavebnic a mikropočítačů. Na DIGI roadshow jsme se tentokrát zaměřili na smysluplné využití těchto učebních pomůcek zábavnou formou v informatice. Účastníci si vyzkoušeli tradiční i netradiční aktivity pro rozvoj informatického myšlení žáků tak, aby škola byla stále hrou.
Sledujte záznam úvodní přednášky Štěpánky Baierlové: Roboti ve třídě: cesta k inovativní a motivující výuce
Štěpánka Baierlová, učitelka informatiky a matematiky na základní škole Labyrint v Brně, vás provede tím, jak efektivně využívat robotické pomůcky ve výuce, jak vybírat ty správné nástroje pro vaše studenty a jak integrovat robotiku do různých předmětů a aktivit. Zaměřila se na důležitost jasného cíle hodiny, význam skupinové práce a spolupráce a jak vytvářet a využívat pracovní listy a checklisty. Dozvíte se, jak mohou robotické pomůcky rozvíjet algoritmické myšlení a kreativitu u žáků. Přednáška nabízí praktické tipy a ukázky z reálného života, jak může být robotika aplikována v různých oblastech.
Harmonogram dubnové DIGI roadshow
14:00–14:15 Zahájení na krajských pracovištích (uvítání účastníků, sdělení harmonogramu akce, průběhu akce...)
14:15–14:35 Celostátní zahájení DIGI roadshow, v úvodním příspěvku vystoupila Štěpánka Baierlová s příspěvkem „Roboti ve třídě: cesta k inovativní a motivující výuce“
14:35–17:00 Workshopy a sdílení příkladů dobré praxe na jednotlivých krajských pracovištích NPI (podrobný program→)
17:00–17:20 Výstup z krajských pracovišť
17:20–18:00 Závěr, diskuze
Proč je setkání vhodné právě pro vás?
- Už jste začali vyučovat novou informatiku nebo se teprve připravujete a chcete znát tipy, jak na to?
- Chcete zažít aktivity do hodin informatiky na vlastní kůži?
- Chcete si o změnách a svých zkušenostech popovídat s kolegy?
- Máte pocit, že inspirace není nikdy dost a chcete načerpat další?
Články k DIGI roadshow
Snižují hluk ve třídě nebo pomáhají se strukturou práce
V článku Snižují hluk ve třídě nebo pomáhají se strukturou práce. Učitelé vsází na aplikace, které jim usnadňují výuku a v Padletu
Ohlasy z ledové
DIGI roadshow
„Bylo to příjemné především pro ty, kteří nemají příliš zkušeností a znalostí s digitálním prostředím. Získali zde určitý input, jak se to dá dělat. Na své si přišli jak češtináři, tak matikáři. Ale pro mě osobně byla nejinspirativnější přednáška o Google Classroom, s tou jsem byl velmi spokojený,“ uvedl pan Deutsch, učitel angličtiny ze Střední elektroprůmyslové školy v Olomouci.
„Přišel jsem na akci, protože mě celkově zajímala a chtěl jsem nasbírat nové zkušenosti a inspiraci. Co však za sebe můžu říct, tak nejblíž jsem měl k těm grafům, to bylo pro mě asi nejvíc inspirativní a zajímavé,“ usmíval se po skončení Roadshow Jaroslav Novák, učitel zeměpisu ze Základní školy Spojenců 8 v Olomouci. Na mysli měl přednášku Evy Fanfulové o datech a grafech.
„Přišla jsem ze zvědavosti. A protože jsem češtinářka, tak jsem čekala na paní Ludmilu Kovaříkovou. Naplnila má očekávání – ukázala mi nápady na stránkách a trochu jsem nahlédla do toho, jak ona sama pracuje s dětmi. Uchvátila mě i paní Fanfulová, byť nejsem matematik a nepracuji s grafy. Přesto tuto přednášku považuji za úplný TOP,“ podělila se o své pocity češtinářka Eva Poděbradová z Masarykovy ZŠ ve Velké Bystřici.