Konference
EDUCA 2024

7. října 2024, LIBEREC

Učíme hrou…
Na cestě k digitálnímu světu zítřka

Prozkoumejte nepřeberné možnosti her napříč předměty,
přijďte si hrát ve třídě i venku, s ostatními nebo sami, s technologiemi i bez nich, kreativně či podle předem daných pravidel. 


A na co se můžete těšit?


Dopoledne – VIP salónek Home Credit Areny v Liberci (kapacita 200 lidí)

Ráno vás přivítáme v Home Credit Areně a po ranní kávě s kolegy se můžete těšit na dopolední svižnou jízdu toboganem nových vzdělávacích příležitostí a výzev. Naši řečníci vám nabídnou pohledy na krajinu her, které vám možná na vašich cestách zatím unikaly, a podělí se s vámi o tipy na zajímavé trasy, po kterých se můžete bez obav vydat. 

Odpoledne – ZŠ Lesní Liberec
(kapacita 400 lidí)

Odpoledne vás ve třídách ZŠ Lesní čekají dvě desítky herních plánů nejen s digitálními technologiemi, ale i bez nich, stačí si jen vybrat pro vás přitažlivou barvu figurky, nastoupit na start a hodit kostkou.   


Co si z Liberce můžete odvézt? 


✔ Praktické ukázky možného rozvoje digitálních kompetencí žáků a výuky informatiky na 1. i 2. stupni ZŠ a SŠ

✔ Užitečné náměty na funkční využití technologií při řešení oborových témat formou her

✔ Inspiraci a zajímavé aktivity, které ve vašem předmětu umožňují (nejen) digitální technologie

✔ Zážitek z aktivit, které si můžete užít v roli žáků, a jeho reflexi

✔ Podnětné nápady a zkušenosti ostatních 


Časový harmonogram
a registrace


Home Credit Arena, Jeronýmova 570/22, Liberec

08:00–09:00registrace, coffee break, prezentace partnerů
09:00–09:15 – zahájení, úvodní slova
09:15–11:45 – plenární část v Home Credit Areně
11:45–12:30 – oběd

ZŠ Lesní, Lesní 575/12, Liberec

12:30–13:30 – přejezd do ZŠ Lesní
13:30–15:001. blok workshopů v ZŠ Lesní
15:00–15:30 – přestávka s občerstvením
15:30–17:00 2. blok workshopů v ZŠ Lesní

Účastnický poplatek na konferenci 

  • Celodenní program konference 550 Kč
    (celodenní účast lze hradit ze šablon) 
  • Plenární část 450 Kč 
  • Workshopy 200 Kč 

V případě dotazů se prosím obraťte na hlavního organizátora konference Vojtěcha Splavce – vojtech.splavec@npi.cz.


Plenární část


Justina Danišová

Původně učitelka geologie a biologie, teď vymýšlí lekce a metodiky, jak dostat děti ven z lavic do přírody a jak a proč je učení v přímém kontaktu s okolním světem efektivnější i zábavnější. Lektoruje, fotí, spoluvytváří weby svobodnahra.cz, ucimesevenku.czjdeteven.cz a společně se svou rodinou vydala knihu Svobodná hra.

„Nature is not a place to visit. It is home.“
Gary Snyder

Hra venku jako základ učení

Potřebují dnešní děti hraní venku? Je kontakt s přírodou opravdu tak zásadní pro zdravý rozvoj dětí? V čem? Výzkumy ukázaly, že čím větší má savčí druh mozek, tím větší je potřeba si hrát. Navíc spojení přírody a hry nabízí přirozený wellbeing (zdarma) pro děti i dospělé.


Šárka Miková

Je psycholožka, vystudovala FF UK v Praze. Vytváří a realizuje rozvojové programy zaměřené na motivaci, komunikaci a lídrovství, v rámci soukromé praxe poskytuje poradenství rodinám i jednotlivcům v oblasti osobního rozvoje. Je členkou odborného týmu projektu Pomáháme školám k úspěchu. Je autorkou několika knih, např. Milovat nestačí: Cesta k sebehodnotě s Teorií typů.

Vrozené potřeby jako klíč k motivaci

Dětem nestačí říct: „To se ti jednou bude v životě hodit.“ Aby měly vnitřní motivaci k učení, potřebují mít „pocit aktéra“ a rozumět smyslu svého učení v dané chvíli. Ten je úzce napojený na jejich vrozené potřeby, které ale nejsou u všech dětí stejné. Sebeatraktivnější výuka nemusí mít na žáky skutečný dopad, pokud my učitelé sledujeme své plány a cíle, aniž bychom si uvědomovali rozmanitost dětských potřeb.


Antonín Vacek

Působí ve společnosti Mise HERo jako lektor gamifikace a koordinátor mezinárodních projektů spolupráce zaměřených na inovace ve vzdělávání. V rámci této role se zaměřuje na rozvoj gamifikace a využití her a facilitaci herního zážitku, které aplikuje ve výukových programech, školeních a tvorbě metodik. Je spoluautorem knihy Škola hrou, která se věnuje využití gamifikace ve vzdělávání. Jeho práce má za cíl zvyšovat angažovanost a radost z učení prostřednictvím her a herních prvků. 

Příprava a vedení gamifikované výuky

Nabídne úvod do tvorby gamifikovaných programů. Účastníci se seznámí se základními metodami a postupy pro zařazení herních prvků do výuky. Na příkladech z praxe si představíme možné postupy, jak propojit výuku s herními zážitky a jak tyto zážitky přetavit v konkrétní praktické přínosy.


Témata workshopů


Na nudu čas nebude!
Na hru jako nástroj k připoutání pozornosti žáka, 
ke zvýšení efektivity jeho učení, 
k bližšímu poznání žákovy osobnosti 
a sdílené radosti z úspěchů
Určitě ano! 

Konference probíhá v rámci akce
EDUCA WEEK

více informací najdete na webu educaweek.cz

Chcete otevřít dveře objevování, zaujetí, experimentům, novým pohledům, respektu k pravidlům,
ale i pohodě, humoru a úsměvu?
Pak je konference EDUCA Učíme hrou pro vás to pravé! 

Těšíme se na vás!