Škola DIGI IN
Poslouchejte podcast Škola DIGI IN na vašich oblíbených podcastových platformách nebo sledujte na Youtube
Podcast Národního pedagogického institutu ČR věnovaný inspiracím k rozvíjení digitálních kompetencí žáků napříč předměty a do výuky nové informatiky.
O autorovi
Jan Schönbauer
Posledních devět let pracuje pro neziskovku Czechitas, která otevírá ženám svět IT. Má na starost práci s médii, navíc pro organizaci připravuje podcast. Kromě toho spolupracuje s Národním pedagogickým institutem ČR, pro ten připravuje podcast Škola DIGI IN. Vystudoval kognitivní informatiku na VŠE Praha, při škole pracoval pro ekonomickou televizi Z1 jako redaktor a analytik finančních trhů, později působil mimo jiné také v projektu iMyšlení, který se věnoval zavádění nové informatiky do škol.
Inspirace a tipy do výuky nové informatiky
Pavel Šiktanc: Informatiku s Emilem učíme už od třetí třídy
Aleš Kozák: Programujeme vlajky a propojujeme tím zeměpis, matiku a informatiku
Vratislav Ulrich: Když žáka v informatice něco baví, ať má prostor na vlastní projekt
Dan Lessner: V Izraeli začali programovat v hodinách informatiky už v roce 1995
| S2:E12Vít Beran: Novou informatiku učíme u nás od 3. třídy
Daniel Pražák: Mobil může být základem laboratoře v kapse
Marek Adler: Technologie jsou realitou, digitální kompetence nutností
|Jiří Vaníček: Na nové informatice jsme spojili všechny pedagogické fakulty.
Inspirace do jednotlivých předmětů
Zora Adámková: Rýsujeme s vizualizérem, postup žákům nahraju do TEAMS
Petr Hlinka: Ať si žáci mobilem natočí dřep a videoanalýza jim ukáže, jestli cvičí správně
Nela Votápková (2. díl): Žáci v deváté třídě by měli umět pracovat s on-line slovníky
Lukáš Borovička (1.díl): Jak učit češtinu v době digitální?
Nela Votápková: V hodině vytváříme politické kampaně v Canvě
Lukáš Borovička (2. díl): Technologie usnadňují badatelskou výuku s historickými prameny
Bohuslav Hora: Kdyby měl král Zikmund Facebook, co by si na něj dal?
Jakub Holec: V přírodopise procházíme data z ČHMÚ a vyhodnocujeme je
Daniel Pražák: Mobil může být základem laboratoře v kapse
Baruš Jeřábková (2.díl HV): Každý nemusí znát noty, vztah k hudbě vzniká jinak
Baruš Jeřábková (1.díl VV): Na výtvarce jsme s žáky dělali obal k Babičce
Klára Pirklová (2. díl): Ať se každý žák dostane v hodině angličtiny ke slovu
Aleš Kozák(2): S žáky jsme měřili rychlost aut před školou a určili největší prasátko
Vratislav Ulrich (2. díl): Změř si, jakou sílu má tvůj vlas
Kateřina Čiháková: Máme hodinu u potoka s digitálním mikroskopem
Tipy nad rámec výuky jednoho předmětu
Klára Pirklová (1. díl): Umělá inteligence se stane pomocníkem učitelů
Pavel Hodál: Školní rok jsme začali generováním obrázků pomocí umělé inteligence
Jovanka Rybová: Na prvním stupni začínáme s digitálními kompetencemi například pohádkou...
Škola DIGI IN v číslech
1
série
38
dílů
4438
stažených a poslechnutých dílů
Články o podcastu Škola DIGI IN
Televizní vysílání za dob Přemyslovců a sociální sítě v rukách panovníků
Programování vlajek, tvorba digitálních herbářů a propojování informatiky s ostatními předměty
Radost z vytváření vlastní hudby ze zvuků kolem nás díky technologiím
Rozhovor s Janem Schönbauerem
Nadšení učitelů pro výuku mi vhání slzy do očí, přiznává Jan Schönbauer
Se svým podcastem Škola DIGI IN jezdí křížem krážem po republice a zpovídá pedagogické průkopníky v digitálních technologiích a umělé inteligenci. Někdy za kantory zavítá domů na bio zahrádku, jindy třeba do učebny hudebky. Z toho, co za poslední měsíce zažil, se chce Janu Schönbauerovi brečet. „Kéž by každý učitel byl jako ti, s kterými mám možnost mluvit,“ říká v rozhovoru.