Škola DIGI IN

Poslouchejte podcast Škola DIGI IN na vašich oblíbených podcastových platformách nebo sledujte na Youtube

Podcast Národního pedagogického institutu ČR věnovaný inspiracím k rozvíjení digitálních kompetencí žáků napříč předměty a do výuky nové informatiky.

O autorovi

Jan Schönbauer

Posledních devět let pracuje pro neziskovku Czechitas, která otevírá ženám svět IT. Má na starost práci s médii, navíc pro organizaci připravuje podcast. Kromě toho spolupracuje s Národním pedagogickým institutem ČR, pro ten připravuje podcast Škola DIGI IN. Vystudoval kognitivní informatiku na VŠE Praha, při škole pracoval pro ekonomickou televizi Z1 jako redaktor a analytik finančních trhů, později působil mimo jiné také v projektu iMyšlení, který se věnoval zavádění nové informatiky do škol.

Inspirace a tipy do výuky nové informatiky

Pavel Šiktanc: Informatiku s Emilem učíme už od třetí třídy

Aleš Kozák: Programujeme vlajky a propojujeme tím zeměpis, matiku a informatiku

Vratislav Ulrich: Když žáka v informatice něco baví, ať má prostor na vlastní projekt

Dan Lessner: V Izraeli začali programovat v hodinách informatiky už v roce 1995

| S2:E12Vít Beran: Novou informatiku učíme u nás od 3. třídy

Daniel Pražák: Mobil může být základem laboratoře v kapse

Marek Adler: Technologie jsou realitou, digitální kompetence nutností

|Jiří Vaníček: Na nové informatice jsme spojili všechny pedagogické fakulty.

Inspirace do jednotlivých předmětů

Zora Adámková: Rýsujeme s vizualizérem, postup žákům nahraju do TEAMS

Petr Hlinka: Ať si žáci mobilem natočí dřep a videoanalýza jim ukáže, jestli cvičí správně

Nela Votápková (2. díl): Žáci v deváté třídě by měli umět pracovat s on-line slovníky

Lukáš Borovička (1.díl): Jak učit češtinu v době digitální?

Nela Votápková: V hodině vytváříme politické kampaně v Canvě

Lukáš Borovička (2. díl): Technologie usnadňují badatelskou výuku s historickými prameny

Bohuslav Hora: Kdyby měl král Zikmund Facebook, co by si na něj dal?

Jakub Holec: V přírodopise procházíme data z ČHMÚ a vyhodnocujeme je

Daniel Pražák: Mobil může být základem laboratoře v kapse
 

Baruš Jeřábková (2.díl HV): Každý nemusí znát noty, vztah k hudbě vzniká jinak

Baruš Jeřábková (1.díl VV): Na výtvarce jsme s žáky dělali obal k Babičce

Klára Pirklová (2. díl): Ať se každý žák dostane v hodině angličtiny ke slovu

Aleš Kozák(2): S žáky jsme měřili rychlost aut před školou a určili největší prasátko

Vratislav Ulrich (2. díl): Změř si, jakou sílu má tvůj vlas
 

Kateřina Čiháková: Máme hodinu u potoka s digitálním mikroskopem

Tipy nad rámec výuky jednoho předmětu

Klára Pirklová (1. díl): Umělá inteligence se stane pomocníkem učitelů

Pavel Hodál: Školní rok jsme začali generováním obrázků pomocí umělé inteligence

Jovanka Rybová: Na prvním stupni začínáme s digitálními kompetencemi například pohádkou...

Škola DIGI IN v číslech

1

série

38

dílů

4438

stažených a poslechnutých dílů

Články o podcastu Škola DIGI IN

Televizní vysílání za dob Přemyslovců a sociální sítě v rukách panovníků

Programování vlajek, tvorba digitálních herbářů a propojování informatiky s ostatními předměty

Radost z vytváření vlastní hudby ze zvuků kolem nás díky technologiím

Rozhovor s Janem Schönbauerem

Nadšení učitelů pro výuku mi vhání slzy do očí, přiznává Jan Schönbauer

Se svým podcastem Škola DIGI IN jezdí křížem krážem po republice a zpovídá pedagogické průkopníky v digitálních technologiích a umělé inteligenci. Někdy za kantory zavítá domů na bio zahrádku, jindy třeba do učebny hudebky. Z toho, co za poslední měsíce zažil, se chce Janu Schönbauerovi brečet. „Kéž by každý učitel byl jako ti, s kterými mám možnost mluvit,“ říká v rozhovoru.


Související odkazy


Podcast KYBcast

Digitální kompetence

Podcast Digiděti ve škole