Aktuality

  • Tagy
  • Kulatý stůl
  • DIGI roadshow
  • IT guru
  • Digitální kompetence
  • Informatické myšlení
  • Digitální pomůcky
  • AI - umělá inteligence
  • Kybernetická bezpečnost
  • DIGI IN
  • Podcast
  • KYBcast
  • Inspirace do výuky
  • Konference
  • Krajský ICT metodik
  • Konzultant ŠVP
  • Digitální wellbeing
  • DigiSeč
  • Inovace
  • MŠMT
  • ICT revize
  • Trh práce
  • DIGIDĚTI ve škole
  • KYBcast - AI
Bohuslav Hora: Kdyby měl král Zikmund Facebook, co by si na něj dal?

Bohuslav Hora: Kdyby měl král Zikmund Facebook, co by si na něj dal?

Jak se dneska máte? Co se chceš učit? Je pro nás důležité si to zapamatovat? Tak začíná své hodiny Bohuslav Hora, učitel dějepisu a češtiny z Bystřice u Benešova. Snaží se integrovat do výuky technologie, do svých hodin si zve i umělou inteligenci a témata sociálních sítí. Jak to dělá, aby žáci poznali, jestli jsou dějepisné informace vygenerované chatbotem pravdivé? To a spoustu dalších zajímavostí se dozvíte v dalším díle DIGI IN podcastu.

Evaluační zpráva: Připravenost základních škol a gymnázií na výuku podle revidovaného RVP

Evaluační zpráva: Připravenost základních škol a gymnázií na výuku podle revidovaného RVP

Učitelé v mnoha školách nejsou dostatečně připraveni v oblasti rozvoje digitálních kompetencí. Vyplývá to z evaluační zprávy Připravenost základních škol a gymnázií na výuku podle revidovaného RVP z prosince 2022, která shrnuje výsledky dotazníkového šetření realizovaného v průběhu září 2022.

Kybernetická bezpečnost STOP.online

Kybernetická bezpečnost STOP.online

Služba STOP.online slouží k hlášení bezpečnostních incidentů a závadového obsahu, s kterým se kdokoli z nás může setkat na internetu. Primárním cílem této služby je nevhodný obsah co možná nejrychleji z prostředí internetu odstranit a pomáhat policii při řešení.

Průvodce ChatGPT pro učitele

Průvodce ChatGPT pro učitele

Průvodce přináší návody jak zahrnout ChatGPT do výukové praxe a jak maximálně využít jeho možnosti. Obsahuje konkrétní příklady a strategie, které zpracoval Andrew Herft, přeložila Michaela Petrová z komunity Česko.Digital, připomínkoval Ondřej Neumajer.

Informatické myšlení na 1. stupni

Informatické myšlení na 1. stupni

V záznamu online debaty se dozvíte se, co si pod pojmem informatické myšlení můžete představit, jak souvisí s výukou nové informatiky a jak konkrétně se rozvoj informatického myšlení promítá do výuky na 1. stupni.

KYBcast - Výhody a nevýhody Linuxu na školních počítačích

KYBcast - Výhody a nevýhody Linuxu na školních počítačích

Dozvíte se, jaké výhody a nevýhody má nasazení Linuxu na školních počítačích. Linux je operační systém pro počítače a servery stejně jako Windows nebo MacOS. Jedná se o open-source software, což znamená, že zdrojový kód je k dispozici a může být upravován a šířen bezplatně podle libosti. 

Konzultanti IT nastartují a zlepší strategické plánování správy a rozvoje digitální infrastruktury školy

Konzultanti IT nastartují a zlepší strategické plánování správy a rozvoje digitální infrastruktury školy

„Když si škola neví rady, obrátí se na mě a požádá mě o nezávislou konzultaci. Já se podívám na zaslané nabídky, ke každé napíšu své vyjádření, co si o tom myslím, a škola se na základě toho sama může rozhodnout, jestli ta nabídka je, či není plně vhodná.“ Těmito slovy Martina Pecky, IT guru pro Plzeňský kraj, lze v kostce shrnout poslání IT guru.

Jitka Kmentová: Žáci zvládnou podcasty, vlastní e-learning, zpracování dat z kosmické lodi

Jitka Kmentová: Žáci zvládnou podcasty, vlastní e-learning, zpracování dat z kosmické lodi

Ředitelka pražského Gymnázia Na Zatlance o technologiích ve výuce v podcastu DIGI IN. Nechceme učit pořád stejně, propojujeme předměty i studium s praxí. Technologie využíváme v matematice, v přírodovědné oblasti i v humanitních oborech.

Pořizujeme z NPO digitální učební pomůcky pro žáky

Pořizujeme z NPO digitální učební pomůcky pro žáky

V debatě z 8. února 2023, věnované možnosti pořídit digitální učební pomůcky z prostředků Národního plánu obnovy, se dozvíte, jak ve škole přistoupit k plánování nákupu, aby zvolené digitální učební pomůcky pro žáky odpovídaly nejen podmínkám NPO, ale také podmínkám v konkrétní škole, aby je žáci mohli v různých hodinách využívat bez technických problémů a učitelé dokázali technologie smysluplně začlenit i do neinformatických předmětů.